EFEKTY WDRAŻANIA INNOWACJI PEDAGOGICZNYCH W PUBLICZNYM GIMNAZJUM NR 9
Innowacja pedagogiczna |
Efekty wdrażania innowacji |
Czas trwania innowacji |
„Znam środowisko, |
Wiedza z zakresu nauk przyrodniczych umożliwiła gimnazjalistom: - zdobycie nowych wiadomości i umiejętności oraz podniesienie kluczowych kompetencji; - zwiększenie zainteresowania przedmiotami przyrodniczymi; - uzmysłowienie o zasadności zdobywania wiedzy oraz wskazała jej praktyczne zastosowanie w życiu codziennym; - zwiększenie sukcesów w różnych konkursach przedmiotowych, a także poprawa wyników egzaminu gimnazjalnego z części przyrodniczej; - podniesienie poziomu uzyskanych rocznych wyników edukacyjnych z przedmiotów : biologia i geografia; - poszerzenie i usystematyzowanie wiadomości o historii i zabytkach naszego regionu; - utożsamianie się z własnym regionem, poszanowanie kultury - posługiwania się mapą i planem w terenie; - poznanie środowiska przyrodniczego Bagien Biebrzańskich- gatunki roślin i zwierząt; - poznanie środowiska przyrodniczego płazów Łomżyńskiego Parku Krajobrazowego Doliny Narwi; - poznanie środowiska przyrodniczego regionu i historii miejscowości na trasie przemarszu podczas rajdu - umiejętność oznaczania gatunków, umiejętność porównania budowy morfologicznej traw i turzyc; - poznanie cech charakterystycznych rzeki, oznaczanie jakości pobranej wody na podstawie indeksu biotycznego; - zapoznanie ze strukturą gleby, jej właściwościami fizycznymi i chemicznymi oraz rozpoznawanie podstawowych organizmów glebowych; - poznanie gatunków zwierząt, grzybów i roślin występujących w Nadleśnictwie Nowogród; - rozpoznawanie na ścieżce edukacyjnej Gminy Nowogród różnych systemów korzeniowych drzew, rozpoznawanie gatunków roślin, które mają wpływ na zdrowie człowieka. W ramach realizacji działań innowacyjnych szkoła nawiązała współpracę z: - Dyrekcją Łomżyńskiego Parku Krajobrazowego Doliny Narwi, Nadleśnictwem Łomża oraz Narwiańskim Parkiem Narodowym |
Od lutego 2014 r. |
„Dziennikarskim okiem” |
Wiedza z zakresu dziennikarstwa umożliwiła gimnazjalistom: - uzyskiwanie lepszych wyników - efektywne przygotowanie się do udziału w konkursach przedmiotowych; - doskonalenie umiejętności publicznego prezentowania swojej pracy; - zbudowanie większej pewności siebie podczas prezentacji projektów czy przeprowadzania wywiadów. W ramach realizacji działań innowacyjnych szkoła nawiązała współpracę z: - lokalnymi dziennikami i mediami (redakcja tygodnika „Kontakty”, redakcja „Głosu Katolickiego” i „Radiem Nadzieja”; - oraz Teatrem „SHOW” z Wrocławia. |
od września 2013 r. |
„Program wychowawczy klasy wdrażania uczniów do urzeczywistnienia wartości ewangelicznych, jako wartości uniwersalnych dla każdego człowieka” |
Wiedza z zakresu wartości ewangelicznych umożliwiła gimnazjalistom: - większą świadomość potrzeby dojrzałego funkcjonowania w życiu szkoły, rodziny, kościoła oraz podejmowania odpowiedzialnych decyzji w życiu codziennym; - stanie się świadomymi kreatorami własnej osobowości; - przygotowanie na podstawie wiedzy i wytworzonych umiejętności do poszanowania godności życia ludzkiego oraz funkcjonowania - zapoznanie się z bogactwem kultury chrześcijańskiej Polski i Europy podczas uczestnictwa w wycieczce do Muzeum Diecezjalnego oraz w wycieczce edukacyjnej do Krakowa. W ramach realizacji działań innowacyjnych szkoła nawiązała współpracę z: - redakcją „Głosu Katolickiego” - oraz Caritas Diecezji Łomżyńskiej. |
od września 2013 r. |