POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA
1.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w szkole polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia, wynikających w szczególności :
- z niepełnosprawności,
- z niedostosowania społecznego,
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
- ze szczególnych uzdolnień,
- ze specyficznych trudności w uczeniu się,
- z zaburzeń komunikacji językowej,
- z choroby przewlekłej,
- z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych.
2. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana w formie:
uczniom:
• zajęć rozwijających uzdolnienia ( liczba uczestników wynosi do 8 uczniów ),
• zajęć dydaktyczno-wyrównawczych ( liczba uczestników wynosi do 8 uczniów ),
• zajęć specjalistycznych o charakterze terapeutycznym – terapia pedagogiczna (liczba uczestników wynosi do 5 uczniów ),
• zajęć rewalidacyjnych;
• zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem dalszego kształcenia i kariery zawodowej;
• porad i konsultacji.
rodzicom uczniów i nauczycielom:
• porad i konsultacji ;
• warsztatów i szkoleń.
3.Pomoc psychologiczno – pedagogiczna jest dobrowolna i bezpłatna.
Podstawa prawna:
1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych
(Dz. U. z 2010 r. Nr 228, poz. 1490) .
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. zmieniające rozporządzenie
w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 228, poz. 1491) .
3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania
i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
( Dz. U. 2013 Nr 0, poz. 532 ).
4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 sierpnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie
w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych ( Dz. U. 2013 Nr 0, poz. 957 ).